U Tarčinu, nadomak Sarajeva, u luksuznom kompleksu Tarčin Forest Resort and Spa, održana je promocija pete generacije Hyundaija Santa Fe. Time je i zvanično započela prodaja najnovijeg Hyundaijevog modela za tržište Bosne i Hercegovine.
Santa Fe je trenutno najveći Hyundaijev model i spada u klasu velikih SUV-ova sa sedam sjedišta. Globalnoj javnosti prvi put je predstavljen prije 23 godine, kada su važila drugačija tržišna pravila za slične modele. U početku se proizvodio samo u Južnoj Koreji, a uglavnom je bio namijenjen tržištu Sjedinjenih Američkih Država, pa je u skladu s tim i dobio ime. Santa Fe je najstariji glavni grad jedne američke savezne države i nalazi se u Novom Meksiku. Hyundai je nastojao Santa Fe ponuditi svim pojedinačnim tržištima, pa se od početka smatra globalnim modelom. Kroz četiri prethodne generacije evoluirao je prateći sva stilska i tehnička unapređenja, pa je tako kroz 22 godine prodano više od 450.000 jedinica Santa Fea samo u Europi, pokazujući svoju trajnu popularnost u Europi.
Hyundai je konačno 10. avgusta 2023. godine svijetu predstavio petu generaciju, koja je bila veliko stilsko iznenađenje i predstavila novi pravac velikih SUV-ova koji u jednom modelu donosi harmoniju velikog i moćnog SUV-a i luksuz dostojan najboljih poslovnih automobila, bez obzira na kategoriju kojoj pripadaju.
Dizajn zasnovan na robustnim detaljima i slovu “H”
Nastao na savršenom balansu dimenzija, proporcija i zanimljivog dizajna, Santa Fe predstavlja markantnu pojavu među konkurentima, a posebno među manjim, uobičajenim automobilima na cesti. To potvrđuju i grandiozne dimenzije – dužina 483 cm, širina 190 cm i visina 177/172 cm. Zasnovan na takozvanom kutijastom obliku uz izuzetna stilska rješenja koja mu na svakom dijelu daju dovoljnu fluidnost linija, savršen je primjer kako se u jednom modelu “opasnog” izgleda može smjestiti urbani premium SUV.
Upravo zbog kutijaste konstitucije, visoko postavljenog prednjeg poklopca i uspravno orijentirane prednje maske, njegov prednji dio odiše dominantnim karakterom, ali se kroz stilska rješenja na cijelom modelu nalaze detalji u obliku velikog slova “H”, što predstavlja prepoznatljiv zaštitni znak. Tako je svojevrsni alfanumerički motiv iskorišten i za oblik LED svjetlosnih elemenata dnevnih svjetala i za kontrastni dezen na prednjem odbojniku, koji se završava otvorima usmjerivača zraka prema unutrašnjosti blatobrana.
Uvjerljiv bočni profil dvovolumenske konstitucije pojačan je velikim međuosovinskim rastojanjem, točkovima smještenim na krajnje pozicije, izdignutim krovnim nosačima i stilskim ispupčenjima na svakom blatobranu, što dodatno ističe robustnost luksuznog SUV-a. Hyundai posebno naglašava činjenicu da je ostakljena površina na novom modelu izrazito povećana, čime je dodatno naglašena prozračnost unutrašnjeg prostora. Čist i rafiniran stražnji profil naglašava veliku prostranost straga i dodatno pojačava osjećaj robustnosti začet na prednjoj strani. Isti koncept je primijenjen i na zadnjem dijelu u obliku velikog slova “H”, pa su i zadnja svjetla u harmoniji s prednjim, čime je i na ovom dijelu osigurana prepoznatljivost. Već poznat Hyundaijev princip skrivanja stražnjeg brisača ispod krovnog aerodinamičkog spojlera karakteristika je i modela pete generacije Santa Fea.
Kupci se mogu opredijeliti za tri različita dezena aluminijskih felgi i to u prečnicima od 18, 19 i 20 inča te za jednu od deset boja karoserije, čime mogu personalizovati izgled svog modela.
Unutrašnjost dostojna putovanja najvišom klasom
Hyundai je i u prostranoj unutrašnjosti novog Santa Fea spojio inovativnost i udobnost. Uz veliki broj visoko sofisticiranih i modernih tehničkih detalja od prvog do trećeg reda sjedišta, unutrašnjost pruža mnoštvo opcija za odlaganje stvari, čineći putovanje za sve putnike pravim užitkom.
Harmonična ambijentalna svjetla, stilizovana u obliku slova “H” na vozačkoj konzoli, diskretno se protežu preko unutrašnjosti vrata, sve do kraja, dajući kabini jedinstvenu luksuznu eleganciju.
Dio konzole, zapravo multimedijalni panel, već je dio prepoznatljivog Hyundaijevog dekora, kojeg nalazimo prvenstveno u Hyundaijevim električnim modelima serije Ioniq – jedinstveni položeni panel ispred vozača i na centralnom dijelu konzole sadrži dva 12,3-inčna displeja, od kojih je jedan u funkciji table s osnovnim vozačkim instrumentima, a drugi je displej osjetljiv na dodir i predstavlja jezgro multimedijalnog sistema.
U području zvuka, Santa Fe je opremljen BOSE Premium zvučnim sistemom koji kombinuje BOSE premium zvučnu tehnologiju s dvanaest optimalno podešenih zvučnika visokih performansi, uključujući subwoofer za istinski impresivan audio doživljaj. Sigurnost i praktičnost dodatno su povećane uključivanjem 12-inčnog Head-Up zaslona (HUD).
Jednostavna, intuitivna elektronska ručica mjenjača je i kod novog Santa Fea postavljena na stub upravljača, čime je povećana udobnost vozača i oslobođen dodatni prostor na tradicionalnom mjestu, na kojem se sada nalazi moderni displej komandi klima-uređaja.
Veliki prostor u unutrašnjosti ovog SUV-a osigurao je i poluotvoreno spremište između prednjih sjedišta, te veliku površinu za bežično punjenje dva pametna telefona, dva USB konektora (punjenje snagom 27 vati), dvostruku poziciju za limenke i naslon za laktove.
Novi Santa Fe je moguće dobiti u konfiguraciji sa pet, šest i sedam sjedišta, pa su zanimljivi oblici i mogućnosti sjedišta u drugom redu. Ukoliko su u drugom redu samo dva odvojena sjedišta, mogućnosti užitka putnika u vožnji su nezamislive. Uz vrhunsku ergonomiju, pomjeranje u svim pravcima, moguće ih je postaviti u poziciju režima opuštanja, s pomjerljivim dijelom za potkoljenice. Vozač putem daljinskih komandi ima mogućnost upravljanja pozicijom, čime je dodatno olakšan ulazak putnicima na treći red sjedišta, koja se preklapanjem mogu jednostavno spustiti i time dobiti ogroman prtljažni prostor. Njegova osnovna zapremina, u zavisnosti od pogonskog sistema, može biti između 621 litar (za PHEV) i 711 litara (za benzinske verzije). Ukoliko se preklope nasloni sjedišta drugog reda, tada zapremina u najboljem slučaju može porasti na 2.032 litra.
Dostupne Hyundai Smart Sense funkcije aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji
U modelima pete generacije dodatno je podignut nivo sigurnosti. Kupcima su na raspolaganju sistemi pomoći za izbjegavanje frontalnog sudara (FCA 2), sistemi pomoći pri izbjegavanju sudara u mrtvom uglu (BCA), sistemi asistencije pri održavanju trake (LKA), sistemi automatskog zaključavanja vrata Safe Exit Assist (SEA), sistemi inteligentne pomoći za ograničenje brzine (ISLA), sistem za upozorenje vozača na umor (DAW), sistemi kontrole mrtvog ugla (BVM), pomoć za duga svjetla (HBA), te niz funkcija za podizanje udobnosti kao što su pametni tempomat (SCC), pametni tempomat zasnovan na navigaciji (NSCC), pomoć pri vožnji na autoputu 2 (HDA-2) i pomoć pri praćenju trake 2 (LFA 2).
Novi Hyundai Santa Fe nudi vozaču napredne tehnologije sigurnosti, uključujući sistem upozorenja na prisustvo putnika ili predmeta na stražnjim sjedištima (ROA) i pomoć pri izbjegavanju sudara sa stražnje strane (RCCA) i prilikom parkiranja (PDW). Zahvaljujući funkciji daljinskog upravljanja, Santa Fe se može samostalno parkirati ili izaći iz tijesnih prostora.
Napredne mogućnosti povezivanja
Santa Fe je opremljen najnovijim ccNC infotainment sistemom i Bluelink Connect-om, koji donosi luksuz i udobnost u unutrašnjosti. Novi Digital Key 2 omogućava besprijekornu povezanost pomoću senzora NFC i UWB, a vozači mogu jednostavno otključati vozilo približavanjem. Bluelink sistem pruža brojne funkcije poput podataka o saobraćaju, cijeni goriva, slobodnim parking mjestima i još mnogo toga, uz mogućnost bežičnog ažuriranja softvera.
Hibridni i Plug-in Hibridni pogonski sistemi
Santa Fe na evropskom tržištu dolazi u hibridnim varijantama, temeljenim na 1.6-litarskom turbo-benzinskom motoru od 160 KS. Standardni hibrid (FHEV) nudi snagu do 215 KS, s pogonom na prednje ili sve točkove, dok Plug-in hibrid s električnom baterijom od 13,8 kWh omogućava do 54,2 km vožnje isključivo na struju. Plug-in verzija troši samo 1,7 litara benzina, što ga čini ekološki prihvatljivim izborom.