U svojih skoro četiri decenije postojanja, od videoigre Tetris se proširio na umjetnost, dizajn, film, nauku. Jednostavna i zarazna igrica postala je pravi kulturni fenomen. Sedam različitih geometrijskih oblika koji padaju s vrha ekrana, a vi imate samo sekundu ili dvije da smislite gdje će se koji najbolje “uglaviti” da biste došli do “čišćenja” niza. Zvuči poznato? Naravno da zvuči, jer malo ko ne bi prepoznao Tetris, jednostavnu i zaraznu igu koja je zasjenila prethodno popularne kartonske puzzle i počela ujedinjavati svijet čak i prije nego što je Hladni rat službeno završen. Tetris će naredne godine napuniti 40 godina postojanja, a uprkos svojim godinama ne prestaje vršiti uticaj na svijet oko sebe. Na neki način rugajući se svim kasnijim tehnološkim dostignućima i daleko razvijenijim videoigrama, u konceptu nepromijenjeni Tetris je, vjerovali ili ne, i dalje najuspješnija i najprodavanija igrica svih vremena.
Na Tetrisu možemo zahvaliti tada mladom ruskom programeru Alekseju Pažitnovu, potpuno fasciniranom idejom puzzli, koji je sada već davne 1984. godine, zabušavajući na poslu, kreirao popularnu igricu na svom službenom računaru Electronica 60. Najprije ju je pokazao svojim kolegama na Sovjetskoj akademiji nauka, čuvajući je na danas zaboravljenom “nosaču”, disketi, a sve nakon toga je, kao što kažu, historija. Tetris je neslućenom brzinom počeo prelaziti od ruke do ruke, od vlasnika do vlasnika računara u Moskvi, a potom i u cijelom Sovjetskom Savezu, čija je vlada polagala sva prava na njega, budući da ga je Pažitnov kreirao na svom radnom mjestu u vladinoj instituciji. Tetris je bio tako moćan da je uspio pobijediti Željeznu zavjesu i prije njenog pada, pa na počecima osvajanja svijeta stiže u Mađarsku, a potom i u Veliku Britaniju. Izum Alekseja Pažitnova tako je postao i prva sovjetska videoigra izvezena s druge strane “zavjese”.
Na tlo Amerike lansirala ga je kompanija Bullet-Proof 1989. godine, kada je izašla i najpopularnija verzija Tetrisa ikada, ona u Game Boyu, a iste godine je i sam Pažitnov uspio emigrirati u SAD. Autorska prava na Tetris ruski programer je uspio dobiti tek sedam godina kasnije, ali mu ni bez toga nije išlo loše u životu: tad je već počeo raditi za Microsoft. Na prelazu u 21. vijek, kada je internet era doživljavala svoj procvat, Pažitnov je već nagomilao toliko novca od prava na Tetris da nije morao brinuti za budućnost.
Milioni ljudi širom svijeta željeli su igrati Tetris, na računaru, pametnom telefonu, Game Boyu, bilo čemu, sve dok im se pred očima obrušavaju prepoznatljivi kvadratići. Zahvaljujući njima i stotinama miliona prodatih kopija igrice, Pažitnov je postao bogat čovjek, a uticajnost i besmrtnost Tetrisa proteklih je godina dokazana na najrazličitijim poljima popularne kulture i svakodnevnog života. Tetris je odavno prevazišao polje videoigrica i ustoličio se na mjestu fenomena koji danas nalazimo u dizajnu, umjetnosti, pop kulturi, nauci. Ikoničke kockice različitiha jarkih boja mogu se naći u obliku namještaja, dekorativnih jastučića, lampi, uzoraka na odjevnim predmetima, dječijih igračaka, tetovaža. Tetrisu su počast odali i popularni animirani filmovi Simpsons, Futurama, Family Guy. BBC je snimio dokumentarni film o njegovom nastanku, a bio je i predmet naučnih istraživanja: američki naučnici su prije nekoliko godina dokazali da igranje Tetrisa podstiče moždane funkcije.
Tetris punim plućima živi i danas. Dokaz za to je i svjetsko prvenstvo u igranju Tetrisa koje se od 2010. godine održava u Americi, a titulu svjetskog prvaka sedam godina držao je Nijemac Jonas Neubauer, koji je preminuo u januaru 2021. godine. U jednom od svojih intervjua, na pitanje da li mu je na neki način neugodno što je najbolji na svijetu u igrici koja je “prastara”, Neubauer odgovara: “Nikako. Ljudi me to stalno pitaju. Kad igrate na turniru Call of Duty, ljudi viču na vas. Kod Tetrisa toga nema, kod njega je sve pozitivno”.