U petak, 19. maja 2023. godine, s početkom u 20:00 sati u koncertnoj sali Cvjetko Rihtman bit će održan koncert “Muzika svijeta“ u izvedbi sastava RomAn Duo koji čine Sanja Romić, oboistkinja i Zoran Anić, gitarista.
Priredila: Silvana Jakupović Bečei
„Život piše RomAn-e. Naš je počela da piše slučajnost. Radoznalost nas je vodila da istražimo neistraženo, spojimo nespojivo i probudimo nepoznato. Duo, u kom su dva karakterno različita instrumenta, oboa i gitara, pronašli zajednički glas. Šire grane na sve strane svijeta, u svom izvođenju prepliću staro s novim, klasiku s folklorom, meditativno s plesnim. Muzikom spajamo nespojivo. Povezujemo se s našom publikom, brišemo granice i otvaramo prostor za nove muzičke doživljaje.“ Riječi kojima RomAn Duo opisuje svoje životno i muzičko putovanje oboistkinje Sanje Romić i gitariste Zorana Anića, obećavaju i živopisan odabir kompozicija koje će biti izvedene u sklopu koncerta Muzika svijeta u koncertnoj sali Cvjetko Rihtman. Koncert će putem posebno odabranog programa u nestandardnim aranžmanima najaviti ljeto uz tradicionalne zvuke Španije, Brazila i Kube. Raznovrstan koncertni program uključuje djela Béla Bartóka, Máximo Diego Pujola, Celso Machada, Maurice Ravela, Laurent Boutrosa, Heitor Villa-Lobosa i Ástor Piazzolle.
Koncert će biti otvoren djelom Rumunski plesovi Sz. 68, BB 76 mađarskog kompozitora 20. stoljeća Béle Bartóka koje je originalno napisao za solo klavir, pa zatim transkribirao i za orkestar, dajući uvid u rumunske tradicionalne plesove, te njihovu autohtonu zvučnost koju predstavlja inkorporiranjem citata živopisnih rumunskih modalnih tradicionalnih napjeva. Uslijedit će Suita Buenos Aires neprevaziđenog kompozitora nove generacije Máximo Diego Pujola, koji je već u svojim dvadesetim godinama napisao Pet preludija osebujnog improvizacijskog karaktera. Suita originalno napisana za violinu, vrši prikaz različitih barria [distrikta] Buenos Airesa u kome prvi stavak – napisan u obliku živahnog klasičnog tanga sa melanholičnim prijelazima, kao i treći stavak –živahnog i dojmljivog karaktera, tvore balans s lirskim romantičnim drugim stavkom koji zajednički odražavaju evidentan umjetničku emociju i talent.
Muzičko putovanje svijetom nas vodi u Brazil gdje će biti predstavljena djela popularne muzike Brazila: Paçoca, Pé de Moleque (Samba) i Piazza Vittorio, kompozitora i brazilskog virtuoza na gitari i perkusionista Celso Machada. Brojni umjetnici su snimili izvedbe Machadovih kompozicija, koje su također izučavane na Francuskim konzervatorijima. Brazilska muzika je nastala iz različitih uticaja afričkih, portugalskih i autohtonih tradicija, te dok je Machadova muzika duboko ukorijenjena u pomenutim melo-ritamskim stilskim obrascima, ona također odražava njegovu fascinaciju drugim svjetskim muzičkim tradicijama. Pièce en forme de Habanera je djelo Mauricea Ravela komponovano 1907. godine isprva kao Vocalise etude en forme de Habanera za bas vokal i klavir. Komponujući pjesmu bez riječi, Ravel kao model uzima spori Španski ples habaneru – te kao i ostatak francuskih kompozitora impresionizma biva opčinjen muzikom Španije, koristeći ga kao osnovu za zasljepljujuće tehnički zahtjevne i virtuozne pasaže namijenjene bas vokalu.
Veličanstveni RomAn Duo će u nastavku koncertne večeri izvesti aranžman popularnog djela Amasia suvremenog francuskog kompozitora i gitariste Laurent Boutrosa, te prvi stavak Ária (Cantilena) u a molu svjetski poznatog djela Bachianas Brasileiras br. 5 brazilskog kompozitora, dirigenta, čeliste i klasičnog gitariste, Heitor Villa-Lobosa, opisanog kao „najznačajnija kreativna figura u Brazilskoj umjetničkoj muzici 20. stoljeća“. Epilogom koncerta izvanrednog Dua biti će živahna, emotivna i senzualna izvedba Historie du Tango (1985) kompozitora Ástora Piazzolle, koja je nastala kao ideja da se predstave faze nastanka i razvoja tanga u četiri stavka koji nose nazive: Bordello 1900, Café 1930, Night Club 1960 i Modern-Day Concert. Publika će naposlijetku imati priliku da posluša drugi i treći stavak ove izvanredne kompozicije španskog melosa.