Uprkos uobičajenom shvatanju da su prodavači samo stručnjaci za uvjeravanje ljudi da kupe proizvod ili uslugu, Dragan Vojvodić vidi prodaju kao nešto više. Za njega, prodaja je ne samo posao, već i način života i filozofija koja nas podučava prepoznavanju prilika i ličnom razvoju. Kao licencirani Sandler trener prodaje, Vojvodić dolazi u Sarajevo kako bi podijelio svoje znanje.
Prodaja igra ključnu ulogu u našem svakodnevnom životu, oblikujući naše interakcije. Vojvodić, prodajni trener američke škole Sandler Training, prepoznat je u bivšoj Jugoslaviji kao stručnjak u području prodaje. Njegov jedinstveni stil i savjeti cijene se među onima koji ozbiljno pristupaju prodaji.
Vojvodić u decembru dolazi u Sarajevo kako bi učestvovao na konferenciji koju organizira kompanija Business Concierge Center Sarajevo, prvi i jedini concierge servis u Bosni i Hercegovini, u saradnji s Topcom Agencijom, gdje će 7. i 8. decembra u Hotelu Hills sa prisutnima podijeliti svoje vještine u okviru panela pod nazivom “Evolucija prodaje: Prodaj danas, a savjetuj sutra”. Prije nego što stigne u BiH, pročitajte intervju s njim da biste bolje upoznali ovu značajnu ličnost.
Šta je, po vama, predispozicija uspjeha?
Unutrašnji, vrlo intimni osjećaj o subjektivnoj vrijednosti o sopstvenom Ja. To je najprecizniji mjerač preduslova uspjeha. Međutim, uspjeh nije nužno imati puno novca, jahte ili skupocjene satove. Uspjeh znači uspeti se na visine sopstvenog jarbola života!
Ako si zaposlen u prodaji, zašto ne bi postao najbolja verzija sebe? Zašto ne bi naučio Sandler sistem prodaje koji će te vinuti u nebesa? Zašto? Jedini razlog zašto ne, jeste naša lijenost!
Uspješni ljudi uspješno razmišljaju i tako se i ponašaju.
Vi zastupate metodologiju Sandler. Šta je čini tako moćnom?
Drugačije razmišljanje i drugačije ponašanje su dvije najbolje stvari koje mijenjamo kod naših klijenata. Sandler je životna promjena. Navešću primjer: “Nama je sve super, samo malo da poboljšamo zatvaranje prodaje“, kaže direktor prodaje jedne firme iz Ljubljane. Ako je loše zatvaranje posljedica, šta je uzrok, upitah ga. Ćutao je i morao sam da poguram razgovor. Kako obično izgleda kraj razgovora kada kupac izbjegava? “Pa, tipično, pošaljite ponudu, razmislićemo, na vezi smo, u kontaktu smo, samo da nam prođe ovaj kvartal i opet se čujemo, cijena je jaka…” Da li se slažete da je uzrok lošeg zatvaranja to što odlažete bitne stvari za kraj razgovora koje vas svakako sačekaju kao izgovor? “Hm… ima smisla!” Na koji način vi kao direktor prodaje savjetujete svoje prodavce da eliminišu ove izgovore odmah na početku razgovora? Opet je ćutao.
Pouka: Način na koji gledamo problem predstavlja problem! Ovaj direktor prodaje, dok ne shvati da je problem u njemu, jer ne razmišlja ispravno, neće moći pomoći ni sebi, ni prodajnom timu da prave bolje prodaje, ali ni vlasniku firme. Svi su zaglavljeni u pogrešnom razmišljanju. Sandler vam može podići poslovanje na mnogo veće visine, ali morate biti spremni da ispraznite svoju čašu!
Šta biste onda poručili vlasnicima i direktorima firmi?
Skoro sam pitao jednog vlasnika da li je finansijski obezbijeđen. “Da”, odgovori on. Ko ti je to omogućio? Bio je zbunjen. “Hm… Uh, pa moj naporni rad”, odgovori. Svakako, i čiji još? “Pa, moji zaposleni, prodajni tim!” Pitao sam ga dalje: Oni su tebi pomogli da budeš bogat, a da li su i oni finansijski obezbijeđeni? Čovjek me je gledao! “Pa, imaju platu i bonuse”, odgovori. Tako je Keops ‘nagrađivao’ robove, vodom i hranom!
Pouka: Ako ste postali finansijski nezavisni, morate vratiti i vi tom nekom! Omogućite mu da i on sebi i svojoj porodici donese bogatstvo. A to je odgovornost vlasnika. Najbolji način da se odužite prodajnom timu jeste da ih pošaljete na najbolje školovanje koje postoji na svijetu i koje se nikad ne završava. Ono će im pomoći da postanu bolji i počnu da zarađuju onoliko koliko im treba. Prodavac u firmi treba da vozi najbolji automobil, treba da ima najbolje finansije i najbolje kompenzacione pakete.
Vjerujemo da je mnogo onih koji s nestrpljenjem očekuju konferenciju “Evolucija Prodaje”. Da li nam možete otkriti kako ste je zamislili?
Biće dosta pisanja i učenja dijaloga. Ljudi ne postižu bolje rezultate jer im je prvo: rječnik zastario, nemaju dobre dijaloge i, samim tim, nisu u poziciji da kvalitetnije vode razgovor.
Drugo, učiću ih kako drugačije da razmišljaju jer je pravilno razmišljanje preduslov oslobađanja od zablude. Treće, pokazaću svakom učesniku na koji način da započne svoj lični recept – formulu za uspjeh. Vjerovatno najveća frustracija u prodajnim timovima jeste što ljudi na dnevnom nivou ne znaju šta i kako trebaju da rade da bi postizali svoje ciljeve. Nažalost, i nemaju od koga to da nauče. I svakako ću ih naučiti kako da prežive dan i dođu kući što manje oštećeni.
Da li biste nešto poručili za kraj?
Naravno. Jedini razlog zašto ne živimo bolji život je lijenost, a uzrok tome je strah! Sasvim je ljudski da se plašimo. Lično, i ja imam strahove, ali uprkos njima, odlučio sam da se ipak krećem. Ako se ne krećemo, odumiremo, polako ali sigurno. Najbolje kretanje jeste učenje. Zato kažite sebi: Dosta! Ovako više ne ide, jer jedina sloboda je biti slobodan od zablude! Vidimo se u decembru!
Sve informacije u vezi sa konferencijom možete pronaći na www.bccbih.com ili dobiti putem maila info@bccbih.com.