Razgovarala: Elma Hodžić
Besima Svraka je novinarka koja se odvažno usudila da prije deset godina započne priču po vlastitom senzibilitetu i scenariju: tako je nastao online portal Fashion.Beauty.Love. Godinama je Besimin rad postao prepoznat ne samo u lokalnoj zajednici, nego i regionalno. Besima prati društvene pojave i događaje u vezi sa beauty industrijom – ali i šire. Sa Besimom smo razgovarali u jeku priprema za obilježavanje desetljeća rada magazina. Sa zadovoljstvom Vam predstavljamo kratki rezime prve decenije čiste ljubavi prema modi, umjetnosti, kulturi!
Od želje do realizacije
Decenija, nije malo! Kako je razvijen koncept FBL magazina? Šta je bila motivacija da počnete djelovati?
Uvijek se volim šaliti kako su muškarci krivi za nastanak FBL magazina. Ja sam zapravo željela biti sportska novinarka, manijakalno sam pratila sve što ima veze sa sportom. I kad sam počela raditi u jednim dnevnim novinama, tadašnja urednica me je željela prebaciti u sportsku redakciju, ali muški dio redakcije nije bio baš najsretniji zbog toga. Nisam se dugo zadržala u tim novinama. Kasnije sam počela raditi za jedan lifestyle magazin. Tadašnji direktor svih izdanja te medijske kuće mi je samo jedan dan saopštio da trebam pratiti sve što ima veze sa beauty industrijom, jer ću biti zadužena za stranice ljepote u magazinu. U sklopu te medijske kuće je postojao i online lifestyle magazin, za koji sam povremeno pisala. Lifestyle novinarstvo je šarmirajuće: pratite kulturna dešavanja, upoznajete se sa interesantnim i inspirirajućim ljudima, posjećujete promocije parfema, putujete… I tako, samo sam jedan dan poželjela imati svoj online magazin. Ne znam ni kako sam došla do naziva Fashion.Beauty.Love. Vrlo brzo je postalo jasno da je pomalo nesretno ime. Kad se upoznajete s ljudima na novinarskim eventima, press konferencijama, kad se predstavljate trebate reći i naziv medija iz kojeg dolazite, pa dok ja izgovorim Besima Svraka, Fashion. Beauty.Love online magazin, Sarajevo, bude malo smiješno.
Pogledajmo unazad – koji projekti su obilježili rad FBL? Ili, koji su najznačajniji datumi FBL kalendara?
Svašta stane u deset godina, ali bih izdvojila tri meni drage stvari. FBL platforma je od samog početka željela uvezati zajednicu kreativaca, pa smo tako u 2014. godinu ušli kreiravši najveći modni photoshooting u zemlji ikad. Uključivao je 32 osobe iz modne industrije, modne dizajnere, frizere, kostimografe, šminkere, influensere… Sve to je zabilježio sjajni Almin Zrno. Drugi event je modni i media forum ‘Rewriting Fashion: We Can Create Change, Together!’. Forum je okupio modne dizajnere, urednike lifestyle magazina, fotografe i modne entuzijaste na jednom mjestu kako bi razmijenili ideje i iskustva s uvjerenjem da zajedničkim snagama možemo napraviti promjene na modnoj sceni Bosne i Hercegovine. Glavna poruka ovog foruma je da samo kao zajednica možemo biti dio rješenja. Forum je pored prilike da se razmjene iskustva i steknu nova znanja, stvorio i prostor za konstruktivne rasprave i inspirativne ideje. I treći, prvo izdanje printanog izdanja FBL magazina. Nažalost, već dugo nemamo printano izdanje, i nedostaje mi jako miris tek štampanog magazina.
FBL i izazovi savremenog društva
FBL se ističe jakim autorskim glasom, a za takav poduhvat je ponekad potrebno založiti se za vrijednosti. Koje vrijednosti čuva i zagovara FBL?
FBL se zalaže za društvenu pravdu i inkluzivnost. Magazin podržava raznolikost, jednakost i pravednost te promovira priče, brendove i pojedince koji se bore za socijalnu jednakost i uključivost. Aktivno podržavamo osnaživanje žena. Magazin promiče ženske dostignuća u svim područjima, potiče samostalnost i inspirira žene da prate svoje strasti, ostvare svoje ciljeve. Magazin podržava umjetnike i kreativce iz različitih kultura i potičemo čitatelje da istraže i uživaju u različitim aspektima domaće i svjetske kulture. Ove vrijednosti čine temelj FBL lifestyle magazina i odražavaju njegovu svrhu da pruži inspiraciju, informacije i podršku čitateljima u njihovom putovanju prema autentičnom i ispunjenom životu.
Kakve su bile reakcije čitatelja i publike FBL magazina na transformaciju FBL prema potrebama savremenog društva?
Ovo pitanje nekako treba biti obrnuto postavljeno, kakve su reakcije i prilagodbe FBL magazina prema potrebama čitatelja savremenog društva? Čitatelji i čitateljice FBL magazina su veoma digitalno obrazovani i napredni, oni zapravo zahtijevaju od nas da pratimo nove trendove. Uspjeh u savremenom poslovnom svijetu novinarstva zavisi od agilnosti, prilagođavanja promjenama i kontinuiranog usvajanja novih strategija kako bi se zadovoljile potrebe publike u digitalnom dobu. Tehnologija se brzo razvija i mijenja. Do jučer smo tipkali na pisaćim mašinama, danas razgovaramo sa umjetnom inteligencijom. Izazov je pratiti nove tehnološke trendove, implementirati ih u poslovanje i iskoristiti njihov potencijal, te isporučiti zanimljiv i kvalitetan sadržaj.
Koja je tajna desetogodišnjeg opstanka? Koji su najveći izazovi u savremenom poslovnom svijetu – i kako ih prevazići?
Tajna desetogodišnjeg opstanka u savremenom poslovnom svijetu leži u sposobnosti prilagođavanja i inovacije. Ovaj period je obilježen brzim promjenama, tehnološkim napretkom i sve većom konkurencijom. Da biste opstali, važno je da se kontinuirano prilagođavate novim trendovima i zahtjevima tržišta. Sposobnost prilagođavanja promjenama je od suštinskog značaja u “brzomijenjajućem” poslovnom okruženju. To uključuje praćenje trendova, tehnoloških inovacija i promjena potreba publike. Novinari i medijske kuće moraju biti spremni prilagoditi se novim formatima, platformama i načinima komunikacije. Bez obzira na sve promjene, kvalitetan sadržaj ostaje ključni faktor za uspjeh u novinarstvu. Stvaranje relevantnog, provjerenog i zanimljivog sadržaja je imperativ. Ulažemo napore u istraživanje, analizu i prezentaciju informacija na način koji privlači pažnju publike. Širenje dezinformacija na internetu postaje sve veći problem. Novinari se suočavaju s izazovima u borbi protiv dezinformacija, provjeravanju činjenica i očuvanju integriteta novinarstva. Trudimo se biti transparentni, provjeravati činjenice, izbjegavati pristrasnost i uspostaviti dvosmjernu komunikaciju s čitateljima. Građenje povjerenja s publikom povećava vjerojatnost lojalnosti i podrške. S obzirom na veliki broj informacija dostupnih na internetu, konkurencija za čitanost je veća nego ikad. Novinarstvo se suočava s izazovom da pronađe svoje mjesto u preplavljenom tržištu informacija na društvenim mrežama. A ne znam kako to prevazići, samo pokušavam da prevaziđem.
FBL nesebično podržava projekte iz kulture, dajući adekvatan medijski prostor važnim (naročito mladim) glasovima na polju kulture i umjetnosti. Zašto nam je kultura toliko važna?
Ja sam shvatila pandemiju ozbiljno. Pridržavala sam se uputa, držala distancu, vakcinisala se. U januaru 2021. kad su popustile mjere u Figurama je održana izložba ‘Nevidljiva izložba’ Aleksandre Nine Knežević. Izložbu je otvorila sjajna violinistica Melika Hadžić. Zajedno sa još petnaestak ljudi, ušuškana između Nininih ilustracija i Melikine muzike, shvatila sam da sam zarobljena u digitalnom svijetu u kojem sam bila tokom pandemije, zaboravila koliko volim uživo osjetiti, opipati i čuti umjetnost. Plakala sam, krišom. Umjetnost, muzika, književnost, film i ostali oblici umjetnosti omogućuju ljudima da izraze svoje misli, osjećaje, ideje i perspektive na kreativan način. Kroz kulturu se izražavaju individualnost, inovacija i imaginacija. Kroz kulturu stičemo uvid u različite načine razmišljanja i perspektive, što nam pomaže da razvijemo kritičko razmišljanje i širimo svoje vidike. Kroz kulturne aktivnosti i događaje, ljudi se okupljaju, komuniciraju i dijele zajedničke interese. Kultura promiče međusobno razumijevanje, toleranciju i uvažavanje različitosti. Ona doprinosi izgradnji boljeg i harmoničnijeg društva. Kultura je sloboda.
Obilježavanje decenije rada
Kako će FBL obilježiti deceniju rada?
Da ne bi proslava bila samo o nama i našim uspjesima, umjesto klasične zabave uz kanapee i piće planirali smo od 10. do 20. augusta 2023. godine, pretvoriti Galeriju Roman Petrović u epicentar kreativnosti i inspiracije. Ovo će biti prilika da okupimo i podržimo sve one koji su doprinijeli našem desetogodišnjem putovanju. Galerija Roman Petrović će biti pretvorena u hotspot gdje ćemo omogućiti talentiranim pojedincima da se promoviraju, povežu s istomišljenicima i dalje razvijaju svoje kreativne vizije. Druženje ćemo otvoriti izložbom bh. umjetnika i umjetnica. Izložba će biti prodajnog karaktera, pa ćete imati priliku podržati lokalne umjetnike/ice i možda pronaći savršeno umjetničko djelo za svoj dom. Svaki dan ćemo organizirati druženje sa bh. modnim dizajnerima/icama i showroom. Tokom eventa, imat ćete jedinstvenu priliku upoznati bh. modne dizajnere/ice i otkriti njihove najnovije kolekcije. Druženje s kreativcima iz modnog svijeta pružit će vam uvid u njihovu viziju i strast prema kreiranju. Neizostavan dio eventa će biti i showroom bh. modnog dizajna, gdje ćete moći razgledati i kupiti unikatne komade od domaćih dizajnera/ica. Ova prilika vam omogućuje da podržite lokalnu modnu scenu i pronađete posebne komade koji odražavaju vaš stil. Osim toga, pripremili smo i poseban kutak za testiranje novih beauty i parfemskih brendova. Moći ćete istražiti najnovije trendove i proizvode te se posvetiti svom osobnom stilu ljepote. Za ljubitelje i ljubiteljice vina, imamo posebno iznenađenje! Imat ćete priliku upoznati se s najboljim vinima Hercegovine kroz degustaciju i saznate više o procesu proizvodnje i tradiciji vinogradarstva u našoj zemlji. Zadnji dan druženja bit će organiziran i mali bazar rukotvorina, gdje ćete moći istražiti ručno izrađene predmete koji odišu kreativnošću i originalnošću – a koje inače možete kupiti u našem online FBL shopu. S obzirom na to da se posebno želimo zahvaliti Galeriji Roman Petrović što će nam ustupiti svoj prostor, poklonit ćemo oslikavanje lika Romana Petrovića na zidu ispred galerije. Galerija će biti središnje mjesto susreta za sve kreativce.
A kako ćemo u sljedeću deceniju? Imate li viziju o budućem radu FBL?
Go with The flow!