Piše: Senka Hodžić, muzikologinja
Foto: Almin Zrno
Organizovati trideseto izdanje jednog muzičkog festivala koji pažljivo vodi računa o svom renomeu, poput Sarajevskih večeri muzike, predstavlja izuzetan poduhvat u kulturnoj klimi kakva je bosanskohercegovačka. Stoga, najavljeni program ovogodišnjeg izdanja donosi nekoliko izvrsnih programskih tačaka, a veličanstveni početak festivalske manifestacije obilježen je izvedbom čuvene kantate “Carmina Burana” Carla Orffa, upriličenom protekle večeri, 15. maja na sceni sarajevskog Narodnog pozorišta.
Carmina Burana njemačkog kompozitora Carla Orffa (1895-1982) djelo je koje blistavom orkestracijom, melodijskom jednostavnošću oslonjenom na srednjovjekovne vokalne tradicije i bravuroznim zahtjevima koje stavlja pred soliste, ne prestaje intrigirati publiku bez obzira na geografske odrednice. Upravo su to karakteristike koje ovo kapitalno Orffovo djelo čine rado traženim i izvođenim na brojnim svjetskim pozornicama. Za potrebe sarajevske izvedbe okupljen je respektabilan izvođački aparat pod dirigentskom palicom dobro znanog i rado viđenog festivalskog gosta, maestra Ive Lipanovića.
Uz orkestar Sarajevske filharmonije i hor Opere Narodnog pozorišta Sarajevo, izvedbe su uveličali i Festivalski hor “Virtuosi”, te dječiji hor Superar. Sa prvim taktovima grandiozne “O fortuna” pod čvrstim vodstvom maestra Lipanovića, orkestar i vokalni sastavi u sinergiji na visokom nivou donijeli su solidan i konkretan početak, na čijim je krilima građen momentum ostatka izvedbe. Stavkom “Omnia sol temperat” publika se upoznala sa mladim baritonom Domenom Križajem, koji karijeru gradi u Frankfurtu. U ovom, te u stavcima “Ego sum abbas”, “Dies, nox et omnia” i “Circa mea pectora” Križaj je donio hvale vrijedan spoj virtuoziteta i ekspresivnosti potreban za ove zahtjevne izvedbe, dojmljivo balansirajući između punog glasa i falseta, donoseći tako vokalni maksimum u svim segmentima izvedbe.
Ileš Bečei, u ulozi kontratenora za potrebe upečatljive izvedbe “Olim lacus colueram”, priuštio je markantnu izvedbu, hrabro manevrišući izazovima koje ona donosi. Sopranistica Nina Dominko, umjetnica neobično profinjene i elegantne boje, neopterećeno je plovila izvedbama stavaka “Amor volat undique”, “Stetit puella” i “Dulcissime”. Orkestar Sarajevske filharmonije je sigurno i rutinirano ispunjavao sve zahtjeve maestra Lipanovića, a sigurni u svojoj izvedbi bili su i članice i članovi horskog sastava. Posebnu pohvalu svakako treba uputiti najmlađim učesnicima, dječijem horu Superar pod vodstvom Alme Karić koji je više nego uspješno ispunio zadatke svojih dijelova izvedbe.
Nakon posljednjih taktova stavka “O Fortuna” koji zaokružuje grandioznu Orffovu kantatu, maestro Lipanović i svi izvođači nagrađeni su velikim i dugotrajnim aplauzom ispunjene dvorane Narodnog pozorišta.
Najnovije postavljanje kantate “Carmina Burana” u povodu otvorenja jubilarnog SVEM-a pokazalo je da je pomenuto djelo i dalje omiljeno i izuzetno traženo na festivalskom repertoaru, te da je njeno izvođenje upravo u okviru SVEM-a događaj koji se ne propušta. Stoga je za sve koji žele poslušati ovu jedinstvenu izvedbu prilika pružena i naredni dan, čime je napravljen potez dostojan velikog festivalskog jubileja.