Dijahronijski kontrapunkt: Klasična muzika i savremena književnost
Foto: Vanja Čerimagić
Projekat Dijahronijski kontrapunkt istražuje susret muzike i književnosti kroz performanse koji nadilaze konvencionalne okvire interpretacije. Drugi set događaja, održan u februaru u Sarajevu, obuhvatio je koncert klasične muzike i promociju romana, dokazujući kako interdisciplinarni pristupi mogu otkriti nove dimenzije umjetničkog stvaralaštva.
U koncertnoj sali „Cvjetko Rihtman“ u Sarajevu, 11. februara 2025. godine, održan je koncert trija ‘SA Sinfonietta’, koji čine Alma Dizdar i Tamara Arsovski (violine) te Belma Alić (violončelo). Program koncerta obuhvatao je djela Johanna Sebastiana Bacha i Luigija Boccherinija, pružajući publici priliku da istraži bogatstvo muzičkog izraza kroz djela baroka i klasicizma.
![](https://media.urbanmagazin.ba/2025/02/1-15.jpg)
Veče je započelo interpretacijom Troglasnih invencija Johanna Sebastiana Bacha, gdje je Trio ‘SA Sinfonietta’ demonstrirao vrhunsku preciznost u artikulaciji kontrapunkta. Jasnoća muzičkih linija i promišljena dinamika u izvedbi svjedočile su o dubokom razumijevanju kompozitorove estetike. Ova interpretacija bila je spoj tehničke virtuoznosti i emotivne profinjenosti, čime je publici omogućeno da osjeti intelektualnu dubinu Bachovih djela.
U nastavku večeri izvedena su dva gudačka trija Luigija Boccherinija. Gudački trio u f molu, op. 34, br. 1, G. 101 istakao se introspektivnim karakterom, bogatim harmonijskim slojevima i interpretativnim izazovima koje su izvođači vješto savladali. Koncert je zaključen Gudačkim trijom u G duru, op. 52, br. 2, G. 114, koji je publici donio živahnu i optimističnu atmosferu, karakterističnu za klasicističku estetiku. Spoj melodijske inventivnosti i formalne jasnoće ostavio je snažan dojam na prisutne.
![](https://media.urbanmagazin.ba/2025/02/2-7.jpg)
Poseban doprinos večeri bila su izlaganja članica trija koje su, prije svake izvedbe, publici približile historijski i stilski kontekst kompozicija. Ovaj diskurzivni element omogućio je publici da bolje razumije ideje koje su oblikovale nastanak djela, kao i interpretativne odluke izvođača, čime je stvoren dublji odnos između publike i izvedenih kompozicija.
Dva dana nakon koncerta, 13. februara 2025. godine, u Muzeju književnosti i pozorišne umjetnosti Bosne i Hercegovine održana je promocija romana „Bazen“ autorice Ane Vučković. Promocija je započela muzičkom improvizacijom ansambla ‘SA Sinfonietta’, koja je, inspirisana književnim motivima knjige, kroz zvuk istraživala teme i atmosferu djela. Ovaj uvodni segment spojio je muziku i književnost i otvorio prostor za razmišljanje o mogućnostima preplitanja različitih umjetničkih izraza.
![](https://media.urbanmagazin.ba/2025/02/8-4.jpg)
Nakon muzičkog uvoda, razgovor s autoricom vodili su Šejla Šehabović i Vladimir Arsenić. Tokom diskusije, Vučković je pružila uvid u stvaralački proces, analizirala tematske slojeve svog romana te promišljala o simboličkim i svakodnevnim refleksijama koje književnost može donijeti. Istovremeno, u razgovoru je dotaknuta i tema položaja umjetnica u regiji, te je zaključeno da projekti poput ovog osnažuju njihov položaj i pomažu u promociji njihovog rada.
Ova dva događaja unutar projekta Dijahronijski kontrapunkt svjedočila su o važnosti interdisciplinarnog pristupa u umjetnosti. Koncert je pokazao snagu muzičkog izraza u otkrivanju estetskih i emotivnih slojeva, dok je promocija knjige otvorila prostor za dublje razumijevanje književnog jezika i njegovih mogućnosti da komunicira sa savremenim iskustvima. Projekat nastavlja istraživati dijalog između različitih umjetničkih formi i tako otvara nova polja za umjetničku refleksiju.
![](https://media.urbanmagazin.ba/2025/02/SA-Sinfonietta-04.jpg)
U martu 2025. godine biće objavljen i drugi ekfrastički tekst u okviru ovog projekta, koji će napisati autorica Ana Vučković, inspirisana izvedbama Tria ‘SA Sinfonietta’. Tekst će biti zasnovan na muzičkom programu izvedenom na koncertu i reflektovati njegovu estetsku i konceptualnu složenost. Kroz ekfrastički pristup, Vučković će istražiti kako muzika oblikuje literarni jezik i kako se književno stvaralaštvo može koristiti kao alat za artikulaciju zvučnog doživljaja.
Projekat Dijahronijski kontrapunkt je podržao British Council u okviru projekta „Kultura i kreativnost za Zapadni Balkan“ (CC4WBs). CC4WBs je finansiran od strane Evropske unije, i ima za cilj unapređenje dijaloga na Zapadnom Balkanu kroz jačanje kulturnog i kreativnog sektora i razvijanje njegovog potencijala za društveno-ekonomski uticaj u ovom regionu. Tokom perioda od 48 mjeseci, projekat CC4WBs ima za cilj poboljšati učinak kulturnog i kreativnog sektora kako bi unaprijedio vještine, znanja i pristup finansijskoj pomoći, povećao konkurentnost te omogućio održivu koprodukciju i cirkulaciju dobara i usluga na Zapadnom Balkanu.