Foto: Kristina Milićević
Mostarska dizajnerica Helena Beljo već nekoliko godina razvija brend odjevnih komada i modnih dodataka imena Poppy, nazvan po delikatnom cvijetu maka, a nedavno je imala i prvo predstavljanje na 41. BH Fashion Weeku u Sarajevu prikazavši kolekciju Magna. Bilo je to dosad najveće javno priznanje za brend Poppy. A sve je počelo, kako to obično i biva, od dobre ideje i nebrojenih, dugih radnih sati provedenih u vlastitoj sobi.
S osmišljavanjem i stvaranjem danas već prepoznatljivih Poppy torbi izrađenih od kvalitetne i postojane eco kože, kao i prave kože, Helena je počela izrađujući ih za sebe i bliske ljude, vremenom shvativši da vrijede dovoljno da bi prevazišle taj uski krug i „vidjele svijeta“. „Torbe koje sam radila na početku bile su rezultat nebrojenih eksperimenata. Kad danas u ruke uzmem jednu od tih prvih torbi koje sam izradila, imam isti osjećaj kao kad uzmete kasetu ili LP najdražeg benda iz tinejdžerskih dana“, ispričala je kroz smijeh u razgovoru za Urban magazin.
Zaljubljenica u kreativni rad te, kako tvrdi za sebe, sretnica koja se pronašla u dizajniranju i stvaranju odjeće i torbi, Helena je vrlo brzo shvatila kako je upravo to jedino što želi raditi. „Sjećam se trenutka kad se dogodio taj prelaz i onog spektakularnog osjećaja kad sam shvatila: to je to. S ozbiljnijim pristupom izradi torbi suočila sam se s dosta tehničkih stavki koje su se morale ispoštovati, poput isprobavanja i potrage za kvalitetnim i postojanim materijalima, modelima koji će biti prihvatljivi različitim profilima žena, zadržavanja praktičnosti uz davanje osobnog identiteta koji će biti prepoznatljiv i dopadljiv…“
Helenine torbe su u počecima nastajale u stanu u kojem živi, a rastom popularnosti Poppy torbi jačala je i potreba za kvalitetnijom organizacijom radnih sati. „Concept radnje u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i u nekoliko evropskih gradova te pojačana online potražnja dali su mi znak da je vrijeme da osmislim svoj studio u kojem ću raditi i svoj rad moći istovremeno i pokazati. Bio je to početak ostvarenja dječijeg sna koji se ranije činio predalekim i nedostižnim. San se zove Poppy store, te je ujedno radionica i prodajno-izložbeni prostor. U radionici danas radim s malim timom s kojim lako realiziram sve što zamislim.“ Mostarski Poppy store, tople atmosfere i intimističkog uređenja, danas „gazi“ treću godinu.
Stvaram komade koje bih i sama nosila
Nakon torbi, pod imenom Poppy zaživjela je i odjeća. „Današnju prebrzu izmjenu mode na godišnjoj razini, a sada već i na sezonskoj, teško je pratiti. Žene koje žele nositi Poppy torbu žele biti i odjevene tako, te su danas haljine najpopularniji odjevni komad u Poppy storeu. I to mi je jako drago, kao i zbog činjenice da isti model nose žene posve različitih starosti. Na globalnoj modnoj sceni smo općenito navikli na kolekcije namijenjene tinejdžerkama, djevojkama, sredovječnim ženama… a kod Poppy to nije slučaj. Haljine, majice, hlače, suknje, torbe, sve sam nastojala kreirati tako da u sebi nosi i dozu univerzalnosti, a to znači da ih nose žene različiti profila, različitih dobi, koje se bave različitim aktivnostima“, ističe Beljo.
Temelje na kojima je brend Poppy nastao – čistu, iskrenu ljubav prema kreiranju – prepoznali su mnogi, a interes kupaca Heleni je bio i najiskrenija potvrda kvalitete. „Misao vodilja mi je bila da nikad ne odstupam od onoga što bih kreirala za samu sebe, odnosno onoga što i sama želim nositi, a da ujedno i drugi to prepoznaju kao nešto svoje, osobno. Pokušala sam spojiti univerzalnost modela, praktičnost i nosivost, a izgleda da sam u tome i uspjela. Žene koje nose Poppy su one koje ne žele biti žrtve mainstreama, a istovremeno traže modernost i originalnost, a Poppy im omogućuje da jedan odjevni predmet ili torbu nose u različitim prilikama, za šta mislim da je i najzanimljivija odlika brenda.“
Beljo navodi kako su joj društvene mreže olakšale dolazak do zainteresovanih za torbe i odjevne komade koje stvara, što je iznimno važno za male brendove, kreativce i kreativke koji stoje iza njih. „Mali brendovi doživljavaju pravu ekspanziju, puno je talentiranih kreatorki i kreatora, a popularnost društvenih mreža olakšava reklamiranje i pristup kupcima. I tu zaista možete naći mnoštvo inovativnih i originalnih proizvoda na koje treba obratiti pozornost, jer iza njih stoje ljudi koji svoje vrijeme, talent, ljubav, strast ušivaju u svoje kreacije. Nerijetko su to izvanredni proizvodi puni osobnosti i originalnosti.“
Kolekcija Magna, inspirisana Japanom
Upravo takva je i nova kolekcija brenda Poppy, Magna, inspirisana Japanom i japanskom kulturom te visokom japanskom modom. „Japan i Poppy nekako kao da idu skupa. U kolekciji se mogu naći tri modela torbi pravolinijskih oblika, a novitet na torbama je ručno izrađena hrastova ručka koja strožim linijama modela dodaje toplinu. Ručku je izradila radionica Libelle Art Wood koju vodi talentirani bračni par iz Mostara. Odjevni predmeti u kolekciji su asimetrične haljine i majice, ručno oslikane da prizivaju zemlju izlazećeg sunca. Modeli torbi Magna i Magna II mogu se nositi na više načina, kao ruksak i kao torba na rame“, ističe naša sagovornica.
Kolekcija Magna zaslužila je da bude predstavnica brenda na nedavno održanoj sarajevskoj sedmici mode, te se Poppy nakon Sajma zona 45 u Zagrebu, zagrebačkog Pop-up Fashion storea i Mostarskog sajma predstavio i sarajevskim ljubiteljima i ljubiteljicama mode. Helena kaže da joj je ovo iskustvo bilo jedinstveno u dosadašnjem radu jer je imala priliku pokazati svoje radove rame uz rame s najpoznatijim ovdašnjim kreatorskim imenima. „Riječ je o najvećem modnom događaju u Bosni i Hercegovini, na čijim revijama izlažu najveća domaća dizajnerska imena, sudjelovanje je ozbiljno javno priznanje za moj rad. Osobno mi je značilo još jednu potvrdu da se moj rad prepoznaje, te dalo elan za dalje.“