Grafička dizajnerica i fotografkinja Ana Lukenda prije nekoliko je godina, ponukana vlastitom potrebom za multifunkcionalnom torbom, počela dizajnirati torbe, a potom i haljine. Komade koji nastaju pod imenom MOA baggeek otad su upoznale brojne ljubiteljice jednostavnog ali efektnog dizajna koji se prilagođava prilici i raspoloženju.
Anu Lukendu najbolje poznajemo kao fotografkinju, ali za sebe kaže da je prije svega grafička dizajnerica. Iz dugogodišnjeg bavljenja dizajnom proizašla je i njena potreba da osmisli vlastitu kolekciju torbi i haljina koje je oformila pod imenom MOA baggeek. „Dizajn je način mog izražavanja, a torbe su samo jedan od medija. Bavim se raznim vrstama dizajna, u posljednje vrijeme, pored modnog odnosno produkt dizajna, većinu vremena posvećujem dizajnu vizualnog identiteta, pakovanja i grafičkom dizajnu. Fotografija je moja druga ali jednako velika ljubav“, objašnjava.
Brend MOA baggeek izašao je u javnost krajem 2011. godine, a o njegovom nazivu Lukenda otkriva samo dio priče. „MOA je skraćenica koja samo za mene ima neko značenje, a voljela bih da tako i ostane. Baggeek je nastao sinergijom dviju riječi, bag – torba i geek – čudak, onaj koji je lud za nečim. Geek chic je pojam koji se pojavio oko 2000. godine i označava modni stil koji je prigrlila današnja hipster supkultura.“
Priča o MOA baggeek kolekciji počela je, kao i obično, iz potrebe same dizajnerice za odgovarajućim modnim dodatkom. „Prva torba nastala je iz puke potrebe, kad sam išla na jedno vjenčanje, a kasnije su se ideje samo nizale. U početku su to bile torbe koje sam samo ja nosila, ali ljudi su ih počeli primjećivati, svima je bilo zanimljivo to što imaju dva lica. Ideja je bila da napravim nešto čega nema na tržištu. Inače volim multifunkcionalnost u dizajnu, a kad su torbe u pitanju njih nikad nema dovoljno. Svaki stajling traži drugu torbu, a kombinacijom dvaju lica sam bar malo olakšala ovaj izbor“, ističe Lukenda.
Torbe MOA baggeek uz Anu kreiraju i same žene koje će ih nositi jer im je prije kupovine data mogućnost izbora boja i materijala od kojih će torba biti napravljena. Multifunkcionalnost se pokazala odličnom polaznom tačkom i kod odjevnih predmeta, te su istu popularnost kao i torbe doživjele i haljine za sve prilike koje nastaju pod okriljem istog brenda. „Pored popularne DS Prow torbe, nova Dream Bag je oborila sva očekivanja, a među haljinama su najtraženije My Dress M i My Dress H zbog svoje jednostavnosti i elegancije koju nose iako su od pamučnih materijala.“
U procesu nastanka MOA baggeek torbi, haljina i suknji najduže traje osmišljavanje, kaže nam Ana. „Obično prvo namaštam model, to traje najduže. Zatim slijedi izrada tog modela, uklapanje u materijale, funkcionalnost i ispitivanje kod potencijalnih klijentica, jer na kraju je njihovo mišljenje najbitnije. Kasnije, kad dođe do narudžbe, kupci sami biraju boje i materijale. Zaprimljenu narudžbu krojim, šijem i završavam dodavanjem alkica, ručki i logo privjeska. Na kraju je obavezno fotografiranje jer je svaki model unikatan. Materijali koje koristim za torbe su štofovi za tapeciranje namještaja, jer mi je jako bitna kvaliteta i izdržljivost materijala, a ti materijali imaju sve potrebne ateste.“
Sreća je u jednostavnosti
Svih godina postojanja brenda, Ana Lukenda se držala istih principa, koje odražava i nova kolekcija MOA baggeek. „Kad sam počela praviti torbe, htjela sam da stvorim nešto drugačije i multifunkcionalno. Linije torbi su jednostavne, što je moj osobni, prepoznatljivi stil dizajniranja. Volim neobične kombinacije boja, te sam s velikom paletom htjela postići to da svatko može zadovoljiti svoj ukus i potrebe, bez obzira na to koja je boja trenutno hit na modnoj sceni“, ističe.
No, ono po čemu se MOA baggeek brend izdvaja među ostalima je transformacija zahvaljujući kojoj se ove torbe, haljine i suknje mogu nositi i u dnevnim i u večernjim prilikama. Ukratko, uvijek i svuda. „Kao što i svaka žena ima svoja različita lica i raspoloženja tokom dana, tako i sve torbe imaju dva lica i svaku od njih na neki način možete izvrnuti, presaviti, tako da dobijete dvije torbe u jednoj. Praktičnost i (multi)funkcionalnost su i kod haljina veoma bitne. Ako već volite jednu boju, zašto kupovati tri različita modela, kada od samo jedne možete uz dodatak remena, šala ili promjene bretele, dobiti sasvim drugi model haljine“, pojašnjava Lukenda.
Multifunkcionalni, odjevni komadi i torbe koje kreira i dalje odišu jednostavnošću i opuštenošću, a upravo to smatra tajnom uspjeha brenda. „Nedavno sam čitala da se, nakon višegodišnjeg analiziranja, došlo do zaključka kako se najsretniji ljudi vole odijevati jednostavno i opušteno. Upravo taj osjećaj sreće MOA daje ženama. Volim jednostavne i funkcionalne predmete, pogotovo torbe. Trebaju svakoj ženi, nikad ih nije dosta i često je teško naći baš onu pravu, a na sve ovo MOA baggeek ima odgovor.“