MSC Cruises, treći najveći brend kružnih putovanja na svijetu, i nordijska energetska kompanija Gasum potpisali su pismo namjere kojim započinju značajnu suradnju koja ima za cilj osigurati MSC-u pristup ukapljenom sintetskom plinu ili e-LNGu koji se proizvodi pomoću vodika stvorenog hidrolizom s obnovljivom energijom i zarobljenim CO2. Gasum i MSC Cruises zajedno su kreirali djelotvoran plan za smanjenje emisije MSC-ovih brodskih operacija uz značajne količine od nekoliko tisuća tona e-LNGa počevši od 2026. godine.
Kompanije su također potpisale dugoročni ugovor za isporuku ukapljenog prirodnog plina (LNG) za MSC-ovu najnoviju perjanicu flote, brod MSC Euribia. Ovim ugovorom Gasum podržava MSC Cruises u smanjenju emisija uz momentalnu upotrebu LNG-a.
Korištenje LNG-a uklanja gotovo sve emisije sumpornih oksida i čestica, uvelike smanjuje emisiju dušikovih oksida i značajno smanjuje emisiju stakleničkih plinova. Uz to, LNG tehnologija na brodu omogućuje MSC Cruisesu prijelaz u bilo kojem trenutku na potpuno obnovljivi ukapljeni bioplin (bio-LNG) ili sintetski plin (e-LNG) kako bi se postiglo smanjenje emisija stakleničkih plinova do 100%.
MSC Euribia je nedavno demonstrirala da je krstarenje s neutralnim emisijama moguće već danas ploveći na povijesnom prvom krstarenju s neto nultom emisijom stakleničkih plinova koristeći smanjenje emisija omogućeno ukapljenim bioplinom kojeg je osigurao Gasum. Brod je plovio četiri dana iz Saint-Nazairea u Francuskoj do Kopenhagena u Danskoj uz korištenje bio-LNGa i primjenu pristupa ravnoteže mase, ekološki najučinkovitiju metodu ostvarivanja prednosti obnovljivog bioplina. MSC Cruises je od Gasuma kupio preko 400 tona bio-LNGa kako bi pokazao svoju predanost uvođenju obnovljivih goriva i mjerama energetske tranzicije na putovanju k neto nultoj emisiji plinova. Ovo je prva kompanija za kružna putovanja morem u industriji koja je kupila bio-LNG, gorivo koje ima značajno smanjene emisije u životnom ciklusu.
Linden Coppell, potpredsjednica za održivost i ESG, MSC Cruises, je rekla: „Oduševljeni smo što smo uspostavili partnerstvo s Gasumom na našem putovanju prema neto nultoj emisiji stakleničkih plinova. Osiguravanje pouzdane opskrbe LNG-om i e-LNGom je od ključne važnosti za naše napore na području dekarbonizacije, a pismo namjere i dugoročni sporazum kojeg smo danas najavili su važni koraci na ovom putovanju. Partnerstvo s Gasumom će nam omogućiti pristup novim i čišćim gorivima potrebnim da neto nulta krstarenja postanu stvarnost. Potrebno nam je više dobavljača poput Gasuma za podršku našoj industriji u njezinim ekološkim ciljevima. Spremni smo i čekamo kupnju više ovakvih novih goriva.“
Mika Wiljanen, CEO Gasuma, je izjavio: „Kao dobavljač alternativnog goriva posvećenog energetskoj tranziciji, Gasum s ponosom nudi podršku MSC Cruisesu, velikom pomorskom igraču, u potrazi za poboljšanjem ekološkog otiska svojih operacija. U isto vrijeme MSC Cruises podupire razvoj alternativnog goriva koje najviše obećava stvarajući potražnju za istim. Pismo namjere za e-LNG je značajan sporazum za pomorsku industriju jer pokazuje da će e-LNG biti dostupan sektoru pomorskog prijevoza u kratkom roku. Također smo sretni zbog dugoročnog ugovora o opskrbi LNG-om za koji vjerujemo da je početak dugotrajne suradnje.“
Što je e-LNG ili sintetski plin
Plin e-LNG se može proizvesti sintetski kroz proces Power-to-Gas. Prvo se proizvodi vodik iz vode korištenjem obnovljive električne energije, primjerice solarne ili energije vjetra. Proizvedeni vodik se zatim dodatno prerađuje u metan dodavanjem nefosilnog ugljičnog dioksida dobivenog iz zarobljenog ugljika.
Rezultat toga je sintetski obnovljivi plin metan koji je u potpunosti zamjenjiv s prirodnim plinom i bioplinom. Kada je ukapljen, također je u potpunosti zamjenjiv s LNG-om i ukapljenim bioplinom. To znači da se može transportirati koristeći postojeću infrastrukturu – kamionima, brodovima, cjevovodima, a također i koristeći postojeće plinske mreže.
Sintetski plin se može izravno koristiti u brodskim motorima na dvojno gorivo koji su trenutno pogonjeni prirodnim plinom, bio plinom, LNG-om ili ukapljenim bioplinom u bilo kojem omjeru. Nema potrebe za dodatnim ulaganjima u novu opremu ili preinake.
Za razliku od alternativnih goriva kao što su amonijak ili metanol koja su još uvijek u fazi razvoja i na području proizvodnje i infrastrukture, sintetski plin ili e-LNG konkretan je put prema dekarbonizaciji pomorskog, ali i kopnenog prometa u sljedećih nekoliko godina.
Strateški cilj Gasuma je staviti na tržište sedam teravatnih sati (7 TWh) obnovljivog plina godišnje do 2027. godine. Postizanje ovog cilja bi značilo godišnje kumulativno smanjenje ugljičnog dioksida od 1,8 milijuna tona za klijente Gasuma.