Jessica Hausner, austrijska redateljica, scenaristica i producentica, u četvrtak, 17. augusta, održala je masterclass u Festivalskom centru (Bosanski kulturni centar) u sklopu programa 29. Sarajevo Film Festivala. Masterclass je moderirala filmska kritičarka Dana Linssen.
Događaj je otvoren promocijom festivalske publikacije Tribute to Jessica Hausner. Sarajevo Film Festival u svom 29. izdanju je odao počast Jessici Hausner i predstavio izbor filmova ove cijenjene autorice u festivalskom programu “Tribute to” (Posvećeno).
Hausner se osvrnula na svoje početke u sedmoj umjetnosti. Publici je otkrila da kao djevojčica nije ni slutila da će pokretna slika biti njeno izražajno sredstvo, jer je u to doba pisala kratke priče. Prvi susret sa kamerom dogodio se zahvaljujući ocu njene prijateljice koji je raspolagao filmskom opremom i dozvolio joj da ekranizuje jednu od njenih priča. Opčinio ju je, kako navodi, trenutak stupanja iza kamere, kada se do pojavljivanja dovodi ono što je prethodno bilo samo ideja.
Tokom njenog stvaralačkog sazrijevanja, naročit izazov bio je traganje za uzorima. Kako svjedoči, Austrija u to doba nije bila naročito inspirativno tlo, pa je oslonac tražila u inostranim filmskim tradicijama. Figuru Maye Deren, američke rediteljice ukrajinskog porijekla, izdvaja kao za nju naročito formativnu. Film MESHES OF THE AFTERNOON (1943) Hausner izdvaja kao tematsku i stilsku paradigmu koja se često provlači kroz njene filmove. Uvijek su joj se, kako tumači, više dopadali eksperimentalni u odnosu na igrane filmove, pa joj je nadrealizam Maye Deren u tom pogledu bio osobito inspirativan.