Porsche AG je finansijsku 2022. godinu završio sa četiri nova rekorda. Prihodi od prodaje Grupe u 2022. godini iznosili su 37,6 milijardi eura, što odgovara rastu od 13,6 posto (2021.: 33,1 milijardi eura). Operativna dobit Grupe iznosila je 6,8 milijardi eura, što je za 1,5 milijardu eura više od prošlogodišnje brojke (povećanje od 27,4 posto). Isporuke i automobilski neto gotovinski tok su također dostigli nove, rekordne brojke u 2022. godini. Operativni povrat na prodaju Grupe porastao je sa 16,0 na 18,0 posto. Ove godine, proizvođač sportskih automobila iz Stuttgarta intenzivno nastavlja svoju strategiju modernog luksuza i započeo je svoj ambiciozni Road to 20 program, kako bi osigurao ostvarenje svog dugoročnog cilja kada je riječ o profitu.
„U teškim uslovima postigli smo ubjedljivo najjači rezultat u Porscheovoj historiji“, kaže Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora, zadovoljno se osvrćući na prošlost. „Također smo bili u mogućnosti još jednom ponuditi našim klijentima uzbudljive nove proizvode u 2022. godini. Ovo sve je rezultat jednog sjajnog, timskog nastupa.“
Porsche AG ima popunjene knjige narudžbi i bio je u mogućnosti da isporuči 309.884 vozila kupcima u prethodnoj godini, uprkos posljedicama rata u Ukrajini, izazovima pandemije koronavirusa i poremećajima u globalnom lancu nabavke. To odgovara povećanju od 2,6 posto u odnosu na 2021. godinu (301.915 vozila). U finansijskoj 2022. godini, automobilski neto gotovinski tok povećan je sa 3,7 milijardi eura na 3,9 milijardi eura. „Naši faktori uspjeha su poboljšano pozicioniranje cijena, snažan izbor proizvoda, povećanje prodaje vozila, efekti deviznog kursa i naša stroga disciplina kada je riječ o troškovima“, kaže Lutz Meschke, zamjenik predsjednika i član Izvršnog odbora za finansije i IT.
Road to 20 program čini Porsche otpornijim, a brend još jačim
Porscheov tim nastavlja sebi da postavlja visoke ciljeve za budućnost. Kompanija je 2023. godine započela svoj ambiciozni Road to 20 program, kojim Porsche nastoji dugoročno ostvariti povrat na prodaju od preko 20 posto. „Road to 20 program čini Porsche još otpornijim, a naš brend jačim nego ikad“, kaže Meschke. „A mi ćemo iznova pregledati sve, od našeg asortimana proizvoda i cijena do naše strukture troškova. Želimo povećati kvalitet naših marži doprinosa i učiniti naše proizvode još atraktivnijima.“ Road to 20 program je nastavak uspješnog Programa profitabilnosti za 2025. godinu, kojim je Porsche prethodnih godina postao otporniji na krize.
Iz ove, snažne, pozicije, proizvođač sportskih automobila je 29. septembra 2022. godine najavio novu eru, sa najvećim IPO-om u Europi (u smislu tržišne kapitalizacije). „Sada možemo postati još fokusiraniji i dostići još veće ubrzanje”, nastavlja Meschke. „Novostečena autonomija nam daje dodatnu poduzetničku slobodu. Ojačati ćemo specifične sposobnosti u ključnim oblastima kao što su softver i tehnologija baterija.“
Porsche se fokusira na ograničena izdanja i proširuje Sonderwunsch program. Porsche nastavlja da unapređuje svoju strategiju modernog luksuza. Prema Luxury & Premium izvještaju konsultantske firme Brand Finance, Porsche je najvrijedniji luksuzni brend na svijetu. „Mi kombinujemo izvanredan proizvod sa veoma ličnim iskustvom. Sa brendom koji preuzima odgovornost u društvu,” kaže Oliver Blume. „Proširujemo svoj portfelj proizvoda novim konceptima sportskih automobila. Također ćemo se nastaviti fokusirati na ograničena izdanja i proširiti naš Sonderwunsch program u budućnosti. Želimo udovoljiti željama i načinu života naših kupaca čak i više nego što to već činimo, nadmašujući njihova očekivanja iznova i iznova.“
Ambiciozna električna strategija sa potpuno električnim Cayenne modelom Istovremeno, Porsche želi nastaviti sa svojom ambicioznom električnom strategijom. Potpuno električni Macan je u završnoj fazi i bit će dostupan kupcima 2024. godine. Potpuno električni 718 model je planiran za sredinu decenije. Srednjoročno će biti dostupan samo kao potpuno električni model. Slijedit će ga potpuno električni model Cayenne. Četvrta generacija SUV-a će naglasiti Porscheov cilj da isporuči više od 80 posto svojih novih automobila u potpuno električnoj varijanti u 2030. godini.
Porsche također planira proširiti svoj portfelj proizvoda sa potpuno električnim SUV-om koji će biti pozicioniran iznad Cayennea. Ovaj novi koncept vozila je dizajniran tako da nudi snažne performanse i automatizirane funkcije vožnje sa tipičnom Porscheovom linijom, zajedno sa potpuno novim iskustvom unutar vozila. Temeljiti će se na SSP Sport platformi koju je razvio Porsche. „Time naglašavamo i jačamo naš sportski luksuzni položaj. Primjećujemo rastuće prihode u ovom segmentu, posebno u Kini i SAD-u“, objašnjava Blume.
Tokom 2023. godine, Cayenne će već biti podvrgnut jednoj od najsveobuhvatnijih nadogradnji u Porscheovoj historiji. Ažuriranja modela treće generacije uključuju tri dodatno razvijena plug-in hibrida sa većim rasponom. Zahvaljujući novoj šasiji, tu će biti i još širi opseg mogućnosti, balansirajući putne performanse po kojima je Porsche poznat, udobnost na velikim udaljenostima i sposobnost na off-road dionicama.
Porsche je također postavio sebi ambiciozne ciljeve kada je u pitanju održivost. U okviru svoje strategije, kompanija radi na neto ugljično neutralnom lancu vrijednosti za svoja vozila u 2030. godini. To uključuje i fazu neto ugljično neutralne upotrebe za buduće BEV modele (na osnovu pretpostavljene ukupne kilometraže od 200.000 kilometara po vozilu). Porsche je 2022. godine sa partnerima u Čileu uspostavio i pilot postrojenje za e-goriva. Proizvodnja traje od decembra. „Time smo pokazali da se e-goriva mogu proizvoditi na industrijskoj razini,“ kaže Blume.
Sajjad Khan će preuzeti novi Car-IT odjel u 2023. godini
Porscheov IT tim bi trebao dobiti značajan poticaj 2023. godine. Sajjad Khan će se pridružiti i preuzeti odgovornost za Izvršni odbor novog Car-IT odjela. „Oduševljeni smo što smo u slučaju Sajjada Khana ka Porscheu uspješno privukli iskusnog i nevjerovatno povezanog stručnjaka“, kaže Blume. „Zajedno ćemo provesti našu strategiju za Car-IT odjel efikasno i sa fokusom na naše klijente.”
U 2022. godini Porsche je napravio još jedan korak naprijed kada je riječ o digitalizaciji. Stručnost Porsche Digital, MHP i Porsche IT odjela je kombinovana kako bi se stvorila agilna Digital Family jedinica. „Oni sada rade zajedno još bliže, omogućujući nam da proces transformacije unaprijedimo sa još većim fokusom”, kaže Meschke. „A mi smo, sada više nego ikada prije, privlačniji poslodavac za IT stručnjake. U Porscheu, stručnjaci za softver mogu raditi zajedno sa tehnološkim gigantima svijeta – na vozilima koja su tražena širom svijeta.“
Izvršni odbor predlaže dividendu od 1,01 eura po prioritetnoj akciji
Od uspješnog IPO-a dionice Porschea su pozitivno napredovale. Samo 81 dan nakon početka boravka na berzi inkorporirane su u njemački DAX berzanski indeks putem procedure brzog ulaska. Cijena dionice porasla je sa ponuđene cijene od 82,50 eura na 114 eura (od 28. februara 2023. godine)¹. To odgovara tržišnoj kapitalizaciji od 108 milijardi eura². „Tržište kapitala je priznalo našu snažnu poziciju kao nezavisnog luksuznog brenda usmjerenog na performanse,” kaže Meschke. „U isto vrijeme, također smo u mogućnosti da selektivno iskoristimo sinergiju sa Volkswagen Grupom. To je nešto od čega i naši dioničari imaju korist.“ U finansijskoj 2022. godini zarada po običnoj dionici iznosila je 5,43 eura, a zarada po povlaštenoj dionici 5,44 eura. Za finansijsku 2022. godinu, Izvršni odbor predlaže godišnjoj skupštini isplatu dividende u iznosu od 911 miliona eura. Dodavanjem dodatnih dividendi od pet miliona eura za povlaštene dionice, ukupna suma iznosi 916 miliona eura. Ovo odgovara iznosu od 1,00 euro po običnoj dionici i 1,01 eura po povlaštenoj dionici.
Porsche potvrđuje srednjoročne i dugoročne ciljeve
Porsche AG potvrđuje svoje srednjoročne i dugoročne ciljeve. „Ukoliko se ekonomski izazovni uslovi ne intenziviraju dodatno, očekujemo operativni povrat na prodaju Grupe za 2023. finansijsku godinu u rasponu od 17 do 19 posto“, kaže Meschke. Ove smjernice se zasnivaju na prihodima od prodaje Grupe u rasponu od oko 40 do 42 milijarde eura. Meschke: „Dugoročno gledano, cilj nam je da Grupa ostvari operativni povrat od prodaje od preko 20 posto.“
Porsche 2023. godine ima dva razloga za slavlje: 75 godina Porscheovih sportskih automobila i 60 godina modela 911. U junu, proizvođač sportskih automobila se vraća na utrku 24 sata Le Mansa. Na 100. godišnjicu klasične utrke, Porsche će se još jednom boriti za ukupnu pobjedu sa novo razvijenim Porsche 963 modelom.