U susret devetom izdanju OREA Art Marketa, razgovaramo sa Senitom Slipac, direktoricom i suosnivačicom OREA platforme. OREA je postala ključna podrška kreativcima i malim brendovima u regiji, omogućavajući im da istaknu svoje rukotvorine i etički proizvedene proizvode. U ovom intervjuu istražujemo kako je nastala ideja za OREA platformu, značaj Art Marketa za regionalne izlagače, kao i doprinos održivoj modi i društveno odgovornim projektima. Također, razmatramo humanitarnu dimenziju događaja i inovacije koje se uvode kako bi se potaknula ekološka odgovornost.

Senita Slipac i Amra Džeko

OREA platforma je postala ključna podrška kreativcima i malim brendovima. Kako ste došli na ideju da pokrenete ovu platformu i šta vas je inspirisalo da se fokusirate na rukotvorine i etički proizvedene proizvode?

Ideja za pokretanje OREA platforme rodila se iz želje da se osnaže kreativci i mali brendovi u regionu, pružajući im vidljivost koju zaslužuju, te podršku u prodaji njihovih proizvoda. Naša inspiracija proizilazi iz uvjerenja da male radionice i talentovani pojedinci imaju mnogo toga da ponude, ali im često nedostaje platforma putem koje mogu doprijeti do šire publike. OREA platforma omogućava predstavljanje proizvoda koji nose dušu i estetiku, stvarajući zajednicu koja podržava održivost i društvenu odgovornost. Kroz OREA Art Market želimo dodatno da omogućimo kreativcima direktnu interakciju s kupcima, istovremeno promovišući ekološki i etički pristup poslovanju.

Lokalna kraft proizvodnja duboko je ukorijenjena u našoj tradiciji, a danas predstavlja važan stub za mnoge male biznise i kreativce koji njeguju ručno rađene proizvode. Ovaj način rada omogućava razvijanje jedinstvenih, visokokvalitetnih brendova koji pozitivno utiču na ekonomiju zajednice, pružajući prilike za razvoj mladih kreativaca i malih poduzetnika. OREA platforma prepoznaje ovu vrijednost i, kroz podršku slow fashion proizvoda, omogućava im da svoju autentičnost, kvalitet i dugovječnost približe široj publici. Slow fashion ne samo da doprinosi očuvanju okoliša, već kupcima nudi priliku da posjeduju proizvode s dodatnom vrijednošću, one koji se ističu kako svojom unikatnošću, tako i održivim načinom proizvodnje.

Deveti OREA Art Market okuplja rekordan broj izlagača iz regiona. Kako birate izlagače i koji značaj ovaj događaj ima za regionalne brendove?

Naša zajednica brendova je svakim danom sve veća i veća. Neki kreativci su nam se pridružili na samom početku njihovog poslovanja, a neki onda kada su već izgradili svoj brend. Ono što je zajedničko izlagačima jeste kvalitet njihovih proizvoda, kreativnost i predanost etičkoj proizvodnji. Izlažući na Art Marketu, svaki kreativac predstavlja svoj brend u najboljem svjetlu, pružajući posjetiteljima mogućnost da vide i kupe unikatne proizvode koji će koristiti godinama. Osim što omogućava direktnu interakciju s kupcima, što je ključno za izgradnju lojalnosti brendu, ovaj događaj također pruža priliku za umrežavanje s drugim kreativcima i poslovnim partnerima. Doprinosi i jačanju regionalne kreativne scene, omogućavajući izlagačima da se istaknu na tržištu kroz zajedničko predstavljanje svojih unikatnih rukotvorina. O svemu tome svjedoči i rekordan broj regionalnih izlagača koji su se pridružili ovogodišnjem Art Marketu, što nam pokazuje da postoji interes i da su ovakvi događaji izuzetno važni u našem regionu.

Senita Slipac i Amra Džeko

Art Market pruža kreativcima ‘stamp of approval’ i značajno doprinosi njihovoj vidljivosti. Možete li objasniti kako funkcioniše taj proces i koliko doprinosi razvoju njihovih brendova?

Kroz Art Market izlagači imaju priliku da se lično povežu s potrošačima, što stvara povjerenje i jača njihov odnos s kupcima. Kupci vole znati ko stoji iza proizvoda koje kupuju, i to stvara osjećaj povjerenja i autentičnosti, a “stamp of approval“ predstavlja potvrdu kvaliteta i etičke proizvodnje. Svi brendovi koji izlažu na Art Marketu dio su ponude OREA online platforme, a Art Market predstavlja jednu vrstu ekstenzije naše platforme. Izlagači mogu proširiti svoju publiku i povećati online prodaju kroz preporuke i direktan kontakt s posjetiteljima tokom Marketa.

Održiva moda i društveno odgovorni projekti su važan dio Art Marketa. Koliko je za OREA bitno da promoviše održivost i društveno odgovorno poslovanje kroz svoje događaje i platformu?

Mislim da je važno da se kreativci ne samo prikazuju kao umjetnici, već i kao odgovorni članovi zajednice koji doprinose boljem i održivijem društvu. Art Market nije samo događaj namijenjen prodaji; to je mjesto gdje se podstiču vrijednosti koje su važne za sve nas. Znati kako se nešto proizvodi, koji se materijali koriste, sve je važnije za potrošače koji su sve više svjesni uticaja svojih kupovina na životnu sredinu i zajednicu. OREA se, kroz podršku etički proizvedenim proizvodima i samim kreativcima, pozicionira kao lider u ovom segmentu, što dodatno jača njen brend i privlači nove kupce. I ove godine fokus stavljamo na održivost naših proizvoda, ne samo u procesu njihove izrade i trajnosti, već smo napravili i korak dalje, pa će i sam Art Market biti u znaku očuvanja okoliša, recikliranja materijala, te maksimalne iskorištenosti resursa i njihovog što dužeg korištenja u više namjena. OREA od samog početka promoviše male biznise koji u srži svoga poslovanja već primjenjuju održive prakse bez da to neki i znaju.

Art Market ima i humani karakter, podražavajući rad Roditeljske kuće i Udruženja Srce za djecu oboljelu od raka. Koliko je humanitarna dimenzija važna za vašu misiju i kakvi su dosadašnji rezultati ove saradnje?

Društveno-odgovorna dimenzija je izuzetno važna za našu misiju jer odražava našu posvećenost zajednici i zajedničkom dobru kao višem idealu. Kroz OREA Art Market, ne samo da promovišemo kreativnost i održivost, već i aktivno doprinosimo plemenitom cilju, što ćemo nastaviti i ovaj put. Dosadašnja saradnja s Udruženjem Srce za djecu oboljelu od raka rezultirala je prikupljanjem preko 50.000 KM za potrebe rada Roditeljske kuće, što pokazuje značajan uticaj naših zajedničkih napora. Ova saradnja omogućava nam da kroz kreativnost i zajednički rad pozitivno utičemo na živote onih kojima je pomoć najpotrebnija.

Primijetili smo da Art Market postaje prepoznatljiv po inovacijama poput TOMRA Collection reciklomata. Kako uključujete takve inovacije u događaje i kako potičete ekološku odgovornost među izlagačima i posjetiteljima?

Veliki broj brendova okupljenih na OREA platformi su pioniri u održivom poslovanju. Mnogi od njih intenzivno rade prema principima ekologije, promičući svijest o zaštiti okoliša kroz korištenje recikliranih i isključivo prirodnih materijala. Mogućnosti online kupovine ulaznica i inovacije poput reciklomata integriramo u naše događaje kako bismo potakli ekološku svijest među izlagačima i posjetiteljima. Kroz ovakve tehnologije, omogućavamo posjetiteljima da na licu mjesta pravilno odlože plastične i limene boce, čime ne samo da podižemo svijest o važnosti reciklaže i smanjenja otpada, već i činimo konkretne korake ka zelenijoj budućnosti. Dodatno, naš partner Ekopak će obezbijediti kante i vreće za otpad, kao i organizaciju odvoza otpada u reciklažni centar. Prikupljeni otpad će se iskoristiti za stvaranje novih proizvoda ili kao izvor energije, čime u praksi potvrđujemo našu posvećenost održivosti. Također, s radošću najavljujemo organizaciju dječijih kreativnih radionica kao što su izrada maski ili drugih zanimljivih predmeta od ambalaže, edukacije o pravilnom odlaganju ambalažnog otpada, društvenih igara poput “Reciklaža nije gnjavaža” i kola sreće s prigodnim nagradama.

Na prethodnom Art Marketu, koji je bio organizovan uz maksimalno smanjenje otpada i recikliranje svih korištenih materijala, pokazali smo kako održivi pristupi mogu biti integralni dio svakog aspekta događaja. Naša vizija je stvoriti ekosistem u kojem održivost i kreativnost idu ruku pod ruku, inspirišući i druge da slijede naš primjer.

No Nation Fashion je jedan od značajnih brendova prisutnih na ovogodišnjem sajmu. Kako OREA podržava biznise s pozitivnim društvenim uticajem i kakve su buduće inicijative u tom pravcu?

S ponosom ističem kako OREA platforma podržava biznise s pozitivnim društvenim uticajem kao što je No Nation Fashion, koji je istaknut brend na ovogodišnjem Marketu. No Nation Fashion će imati svoj prodajni i promotivni kutak, kao i štand USAID-a kroz Program podrške zaštiti ljudskih prava USAID/INSPIRE. No Nation Fashion radi fenomenalne stvari; oni istinski žive svoje vrijednosti kroz održivu modu koja ima smisao, a njihove poruke imaju snažan uticaj. Nama je to važno jer smo fokusirani na povezivanje kulturne raznolikosti, što nam omogućava da gradimo i jačamo regionalnu saradnju. OREA nastoji stvoriti okruženje koje potiče razmjenu ideja i kolaboraciju, omogućavajući brendovima da istaknu svoj društveni doprinos i dopru do šire publike.

Koliko je važno da se kreativci iz BiH i regiona okupljaju na ovakvim događajima? Kako OREA platforma povezuje kreativce iz različitih zemalja i doprinosi regionalnoj saradnji?

OREA platforma ne samo da pruža priliku za online prodaju, već je kroz Art Market uspjela stvoriti prepoznatljivo mjesto okupljanja na kojem izlagači iz različitih zemalja razmjenjuju ideje i iskustva te promovišu svoje proizvode. Ove godine se očekuje najveći broj regionalnih izlagača, njih 19, među kojima su Ants, Bowtie Wooden Style, BokaJok Ceramics, A.Rachine, BYD atelier, Link by Ogi, Maja Knez Design, Svetlana Vukov dizajn, Wood U colorYourself i drugi. Da Art Market postaje prepoznatljivo mjesto susreta kreativnosti i održivosti, govori i činjenica da sve više kompanija, međunarodnih institucija i regionalnih brendova prepoznaje značaj ovog događaja.

OREA Art Market je značajan događaj za mnoge posjetitelje. Kakva je bila reakcija publike prethodnih godina i šta očekujete od ovogodišnjeg izdanja?

Godine ulaganja, širenja naše mreže partnera, izvanredne ponude unikatnih proizvoda i generalno poticanje svijesti o kvalitetu i jedinstvenosti proizvoda koje rade OREA brendovi doveli su Art Market na nivo izvanredne posjećenosti i događaja koji okuplja hiljade ljudi, a iz godine u godinu taj se broj povećava.

Kroz kreativne kampanje i saradnju s talentovanim umjetnicima, gradimo zajednicu koja dijeli našu strast i viziju. Reakcije publike na prethodne Art Markete bile su izuzetno pozitivne, s velikim interesovanjem za unikatne rukotvorine, održive modne predmete i društveno odgovorne projekte. Stotine posjetitelja koji nam se vraćaju svake godine svjedoče o kvaliteti događaja. Mi svake godine želimo ispričati nove priče naših brendova, pomjerati granice predstavljajući inovativne proizvode koji ne samo da zadovoljavaju potrebe naših kupaca, već i inspirišu i povezuju ljude. Kreativci okupljeni na OREA online platformi značajno su razvili svoje male biznise i danas su prepoznatljivi i rado birani brendovi. Posjetitelji će imati priliku da se osvježe besplatnim napicima, učestvuju u nagradnim igrama i, kao i uvijek, koriste kartično plaćanje, čime će iskustvo kupovine biti još ugodnije.

Koji su vaši planovi za budućnost OREA platforme i Art Marketa? Da li planirate dodavanje novih sadržaja koji bi dodatno obogatili iskustvo izlagača i posjetitelja?

Za budućnost, OREA platforma ima ambiciju postati vodeći brend ne samo u regionu, već i u Evropi, omogućavajući kreativcima još veću vidljivost i priliku za prodaju. Planovi uključuju proširenje Art Marketa na druge gradove Bosne i Hercegovine i regiona, čime bi se omogućilo sve većem broju izlagača i posjetitelja da dožive jedinstveno iskustvo ovog događaja. Dodatno, nastavit ćemo raditi na novim sadržajima kako bi se posjetitelji bolje upoznali s održivim modnim trendovima i ekološki odgovornim praksama. Razvoj digitalnih rješenja i online prodaje također ostaje prioritet kako bi se obuhvatila šira globalna publika.

Sa partnerima koji dijele OREA-inu viziju, platforma i Art Market nastavit će pomjerati granice u promovisanju etičkih i unikatnih proizvoda koji svojim kvalitetom i estetikom zaslužuju biti prepoznati. A s obzirom na to da nas u sljedećoj godini očekuje i jubilarni 10. Art Market, već sada možemo najaviti brojna iznenađenja. Naš cilj je stvoriti platformu koja ne samo da promoviše umjetnost, već i podstiče dijalog o važnim temama kao što su održivost, društvena odgovornost i kulturna raznolikost. Uvjereni smo da ćemo zajedno s našim partnerima i posjetiteljima ostvariti i više od planiranog i učiniti Art Market nezaobilaznim događajem u regionu.

Senita Slipac