Počev od 1996. godine, od kada je prisutna na tržištu Bosne i Hercegovine, Škoda zauzima lidersku poziciju sa prosječnih 20% tržišnog udjela.
“2022. je za automobilsku branšu bila zaista teška godina, možda i najteža u historiji poslovanja kompanije. Škoda je jedan od najviše pogođenih brendova kada govorimo o kašnjenju isporuka vozila kupcima, a konačni izlazak iz ove krize se, nažalost, još uvijek ne nazire u 2023. Prosječni rokovi isporuke kreću se od šest mjeseci, pa čak i do 18 mjeseci za ‘najteže’ slučajeve poput modela Octavia. Škoda je, međutim, u BiH, zahvaljujući određenim vanrednim nabavkama većih flota vozila u posljednjem kvartalu 2022. godine, uspjela značajno popraviti rezultat i vratiti dio izgubljenog tržišnog udjela. Prvu poziciju na tržištu, još od 1996. godine od kada je prisutna na tržištu BiH, Škoda nikada nije izgubila. Dakle, više od dvije i po decenije vladavine u segmentu novih vozila sa prosječnim tržišnim udjelom od 20%. Možemo reći da je time svako peto prodato novo vozilo u BiH jedan od Škodinih modela“, ističe Ismir Omeragić, Brand Manager marke Škoda za Bosnu i Hercegovinu.
Škoda je u Bosni i Hercegovini zastupljena kroz mrežu svojih ovlaštenih partnera i trenutno broji 14 poslovnica: dvanaest FFD (full function dealers) sa prodajnim i postprodajnim/servisnim uslugama i dvije koje imaju samo postprodajne/servisne usluge (bez prodaje novih vozila).
„Zastupljeni smo u više gradova čija je međusobna udaljenost od 30 minuta do maksimalnih 2 sata udaljenosti, što svakako umnogome ide u prilog našim lojalnim, ali i potencijalnim kupcima. Novih aplikanata za status ovlaštenog Škoda partnera uvijek imamo, kroz sve ove decenije. Svakoj novoj aplikaciji pristupamo profesionalno, po tačno propisanim aplikacijskim procesima dobijenim od strane proizvođača“, dodaje Omeragić.
Automobilskoj branši predstoje veliki izazovi koje sa sobom donosi EU7 emisijska norma od 2026. godine i izmjena ECE regulativa zbog kojih će automobili iz godine u godinu morati zadovoljavati sve strožije norme s aspekta sigurnosti.
„Sa kompanijom Škoda Auto smo usaglasili srednjoročni plan poslovanja do 2030. godine koji uključuje postojeću paletu vozila s agregatima na unutrašnje sagorjevanje, kao i paralelno razvijanu paletu električnih vozila od kojih će prvi model biti Enyaq, zatim ga prati nešto manji električni SUV Erlog – gradsko električno vozilo. Portfelj električnih vozila se zaokružuje velikim električnim SUV-om sa sedam sjedišta.
Porsche BH se već izvjesno vrijeme intenzivno zalaže za poboljšanje infrastrukturnih pretpostavki, ali i finansijskih poticaja za električna vozila. Zaslugom Udruženja ovlaštenih uvoznika i distributera postignuto je mnogo pomaka na ovom planu, pa kao rezultat imamo i privremene mjere snižavanja/ukidanja carina na hibridne i električne modele vozila. Poticaji za kupovinu vozila su dobrim dijelom rezultat kontinuiranog lobiranja branše.
Na polju vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem, noviteti se očekuju već naredne godine sa potpuno novim modelima Kodiaq i Superb, koji će se nuditi i u PHEV izvedbama, te facelift kupcima omiljenog modela Octavia“, ističe Ismir Omeragić.
„Škodin fokus u 2023. godini će biti usmjeren na SUV program, jer je to segment koji je u Bosni i Hercegovini u protekloj godini prešao prag od 50% ukupne prodaje novih vozila. Međutim, u ponudi imamo i manja kompakt vozila poput Fabije, Kamiqa i Scale i svakako ih nećemo zanemariti. Naša Octavia je daleko najprodavaniji model u BiH, a sve vrijednosti koje ima Octavia, ali i ostali modeli, su u biti klasične prednosti većine Škoda modela. Prvenstveno je to vrijednost koja se dobije za uloženi novac, dugoročno čuvanje visokih ostataka vrijednosti (što je kupcima veoma bitno kod preprodaje vozila), ekonomičnost, pristupačni i kvalitetni servisi, praktičnost i dobro osmišljena funkcionalnost modela koja se prožima kroz filozofiju i viziju Škoda brenda“, dodaje Omeragić.